ח"כ קטי שטרית ליועמ"ש: "פתח בחקירה כנגד ח"כ עפר כסיף"

איתי גדסי No Comments on ח"כ קטי שטרית ליועמ"ש: "פתח בחקירה כנגד ח"כ עפר כסיף"

ח"כ קטי שטרית ליועמ"ש קוראת ליועמ"ש לפתוח בחקירה כנגד ח"כ עפר כסיף בגין קריאה למרי אזרחי. שטרית: "זו לא אמירה ספונטנית, אלא נאום כתוב במליאה וקריאה לעשות מעשה שהוא חזר עליה גם בראיון"

ח"כ עופר כסיף צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ שטרית (הליכוד) פנתה לד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) שקרא למרד מעל בימת הכנסת ובראיון לתקשורת.

כזכור, אתמול (שני) במליאת הכנסת ובראיון לרדיו נאס הצהיר ח"כ כסיף קבל עם ועדה כי "אני קורא יום יום לציבור הרחב: זה הזמן למרי אזרחי לא אלים כנגד ממשלה שהולכת לקבור את כולנו תחת דיקטטורה רצחנית".

במכתב פנייה ליועמ"ש ציינה ח"כ שטרית כי דברי כסיף מהווים עבירה על חוק העונשין של מדינת ישראל, שקובע כי המרדה הינה עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר. סעיף 136 (1) מגדיר כי המרדה היא "להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין" וכן סעיף 136(3) מוסיף כי המרדה היא גם "לעורר אי רצון או מורת רוח בקרב יושבי הארץ".

ח"כ קטי שטרית: "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ עפר כסיף בעקבות קריאתו למרי אזרחי בתקשורת ומעל בימת הכנסת. זו לא אמירה ספונטנית, אלא נאום כתוב במליאה וקריאה לעשות מעשה שהוא חזר עליה גם בראיון. הדברים של כסיף נופלים תחת הגדרת עבירת המרדה על פי חוק העונשין ואסור לעבור על כך לסדר היום, ודאי לא בתקופה רגישה כמו זאת שהרוחות ברחוב סוערות ואין לדעת כיצד דבריו יתפרשו".

עוד הדגישה ח"כ שטרית כי מעשה ההמרדה חמור שבעתיים בזמן שמדינת ישראל, כמו יתר מדינות העולם, מתמודדת עם מצב חירום של מגיפה. "הניסיון להתחבא תחת המילים 'לא אלים' מבלי לתת פרשנות ולסמוך כי הרחוב הסוער ממילא בימים אלה ידע לפרשם בעצמו, משול להוספת דלק למדורה תוך היתממות כי מוסיף הדלק לא הצית מלכתחילה את האש ולכן לא אחראי לנזקים".



0 תגובות